Alla inlägg den 7 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 7 februari 2020 07:50

Första dagen utan Olga

Klart jag skulle vakna stax före fem även denna morgon, men idag brydde jag mig inte om att kolla på monitorn för jag visste ju att Olga inte fanns och det var henne jag hela sista veckan hade velat hålla koll på.

 

När jag gick in på toan så kollade jag monitorn för att inse att det bara var fyra hundar som lyckliga sprang mot dörren.


Gick ner och satte mig vid bordet och kände att mina tankar bara kretsade sig runt gårdagen.

 


Buketten med de vackra tulpanerna talade till mig och gjorde mig åter påmind om den smärta som fanns inom mig.

Men livet måste gå vidare och vi har ju våra fyra vitaminpiller som ständigt håller oss igång.

Idag var det som vanligt min och Yras dag, men hade inte riktigt ro i kroppen så jag bad Lasse att följa med till klubben idag och ta med sig alla hundar.  Det är bra om Lasse och Zlatan kan göra något ensamma så han lär sig att husse är lika bra som matte.

Yra började idag, men det var en mycket ofokuserad tjej, visst hittade hon nästan alla dofter men med hjälp av mig och hon tröttnade ganska fort och mest var det dofterna i marken som var intressanta.

Om det är något jag ska skylla på så är det hennes försenade löp (skulle ha löpt i december) som inte kommit igång ännu och jag vet ju hur galet det var med det förra då hon höll på i två månader innan de ordentligt kom igång.

Lasses försök att jobba med Zlatan sket sig också för han ville inte vara ensam med Lasse på plan.

Gjorde även ett nosework sök med Z eftersom hon var med, men hon var precis lika okoncentrerad som Yra och det sket sig i stor sett med alla söken.


Kom hem vid 14-tiden och lämnade hundarna för att åka ner till centrum för lite inköp.

Hem och vi tog nu alla fyra med oss ut på en promenad och det konstiga var att alltid när vi bara har varsin hund med oss då möter vi ingen, men idag när vi hade två var då jäklar fanns det hundar och människor överallt och det kändes som en rätt stressad promenad med skällande hundar.


Lasse vill se Colombo som började 16.15 och det blev att vi satte oss ner för att kolla på denna, hundarna sov fast de inte hade fått sin middag, så de fick vänta en extra timme denna dag.


Hade det mesta hemma för middagen och egentligen var jag inte så sugen på mat denna dag. Men lite rostbiff och bakad potatis går alltid ner.

  och idag önskade sig Lasse keso till detta, så det var helt okej, men varför jag gjorde 4 potatisar vet jag inte, men det blir som rester till hundarna i morgon.

Hade smyghandlat både banan och maränger för jag tänkte överraska Lasse med något som jag vet att han gillar.

 

Marängsviss är inget han säger nej till och när jag till och med kokade en god chokladsås så blev lyckan ännu större.

Var ganska trött på kvällen och halvsov nog genom de flesta TV program.

Det enda jag såg helt var nog Talang, eller kanske jag somnade då med.

Började sedan se en svensk film som jag verkligen ville se, men när halva hade gått så bestämde jag mig för att avsluta kvällen och gå och lägga mig.

I morgon är en ny dag och vi skulle ha åkt till vårt barnbarnsbarn Dino som fyllt 5 år, men som visade sig ha 39 grader feber och även lilla syster Medina var dålig. Så de får bli en annan dag.

Kanske blir det då en tur till Åsa och barnen i stället.

Allt får morgondagen utvisa.

Godnatt 




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards