Alla inlägg den 3 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 3 februari 2020 06:37

 

Måndagen började som alla andra dagar men i natt sov jag inget vidare, tankar mal hela tiden i mitt huvud när det gäller Olga.

Kom bara ut med hundarna på tomten innan klockan var 10 då killen från Anticimex kom för att placera ut en behållare på tomten.

Jag har varit lite orolig för att råttorna ska bara ramla ner och dö när de ätit av giftet. Men killen berättade att när de ätit av detta så börjar de må dåligt att de alltid drar sig hem och det är nästan alltid i skogen.

Att råttor är kloka djur har jag alltid förstått och det fick killen mig att förstå.. kändes lite jobbigt när han berättade att det är en plågsam död de går till mötes efter att de ätit av gifter.


Blev en tur till Hallunda för både tips och lotto skulle förnyas.

In på Supergrossen och klart att det även blev att handla lite.

Hem och kollade på Hem till gården innan vi tog promenaden med hundarna.

Olga tror jag inte hade något emot att få vara hemma.

När vi kom hem så fick alla hundarna vara på framsidan tillsammans med mig. Själv kunde jag inte låta bli att sätta mig ner ett tag i solen.


Hundarna kommer nu inte att få vara på baksidan på ca 3 veckor innan Anticimex har varit här och kollat om det har varit någon råtta och ätit.

Hade redan på förmiddagen gjort i ordning en köttfärsås som fått gotta sig i slökokaren och 3 timmar.

 

Den smak som det blir efter den långa tiden är svår att beskriva. Men Lasses njutninga fulla ljud gjorde iallafall att jag kände mig nöjd.

Så mycket mer blev det inte denna dag.

Slutade kvällen med Alla mot Alla

Imorgon är en ny dag.

Ia




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards