Alla inlägg den 2 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 2 februari 2020 08:03

Palindrom

Idag är det 20200202

Hur man än vänder på detta så blir det samma siffror.

Ganska häftigt.





Sovit ganska bra och haft en del konstiga drömmar som handlade om Öland.


Det smattrade av regnet när det slog mot takfönstret.

När jag skulle lägga mig så gjorde jag som vanligt när jag nattade Olga, Qling och Zlatan. Vi har alltid en mysig stund innan jag släcker lampan och säger godnatt.

Fick ingen riktig kontakt med Olga som sov mycket hårt och jag kände en oro i magen när jag lämnade henne sovande för natten.

Blev glad när jag vaknade till under natten och kollade på appen vad som hände på undervåningen. Såg att Olga hade flyttat sig och det kändes bra.

När Lasse gick ner för att släppa ut hundarna så såg jag hur Olga gick omkring med viftande svans och en tung sten föll från mitt hjärta.

Solen sken och det gjorde att jag ville ut så tidigt som möjligt men först skulle jag du klart båda kladdskydden till stötfångarna.

Ut och kollade om det fungerade och det kändes perfekt.. 

Sen en tur till Maxi för jag hade sett att de sålde knäckebröd för 5 Kr paketet när vi var där i veckan och nu kom jag på att detta är toppen till hundarna att tugga på medan vi äter frukost.

Men detta var bara ett önsketänkande för naturligtvis var de fler än ja som hade gillat detta pris och idag var hyllan tom.

Men däremot så blev vi bjudna på tårta och den var jätte god, men som vanligt blev jag illamående av all grädde och bröd, men det var ingen som tvingade mig så det är bara mitt fel, men den var god.

När vi kom hem så satte Lasse på grillen.

Och klart att det blev en korv i solen, men värmen uteblev och det blev inte så lång stund ute som jag hade önskat.

Det blev bara att vara ute på tomten för jag bestämde mig   för att låta mitt ben få lite vila denna söndag

Det blev att kolla på Torpet som jag aldrig tidigare gjort och det var nästan mer intressant än Farmen.

Det blev en enkel middag denna dag.

 


Fast jag blev smått sur på den mjöliga potatis som jag idag hade köpt på Maxi i en 5 kg påse (kändes som den var frusen) så blev i alla fall potatissalladen godare än vad den såg ut.

Kvällen fortsatte med Farmen och Hamilton

Nu är jag klar för sängen, men sova kommer jag inte att göra ännu på ett bra tag.

I morgon ska ANTICIMEX komma och sätta ut råttfällor, men nu har vi inte sett någon råtta sedan Lasse fick en i fällan.

Hoppas hinna med både lite pälsvård och träning i morgon.

God natt

Ia



  




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards