Alla inlägg den 6 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 6 februari 2020 06:58

Vaknade som vanligt före fem och hade haft en konstig dröm är hundar och hundbajs. Människor som jag jag inte känner men fanns namn på. Sedan bodde vi i Tommy och Lenas hus..knasigt var det i alla fall.

Slumrade till ett litet tag och vaknade igen vid sex då jag steg upp.

 

I går fick jag bara i Olga fyra köttbullar på hela dagen, all annan  mat ratade hon.

Men idag verkade hon piggare och var med oss hela tiden , våra hundar var mer än vanligt på henne med pussar . Eftersom Olga  hade ätit dåligt så ville

Lasse att vi skulle köpa blodpudding till henne igår så det var det hon skulle få denna morgon.. Gjorde som vanligt i ordning fem skålar med mat och ställde ner på golvet.

Olga kollade sin mat, men vände sig om och drack bara vatten, sen gick hon ut på toaletten och la sig mellan toastolen och bastun.   Kände att hon kanske ville vila och satte mig ner vid henne. Hon andades lugnt och stilla så jag lämnade henne för att se till att de andra hundarna åt klart och skickade sen ut dem med Lasse. Återgick till Olga och försökte få kontakt men insåg att hon hade somnat för alltid   .

När klockan var nio ringde jag till veterinären och berättade vad som hänt, men ville komma in och lämna henne för kremering.

Allt kändes så konstigt, helt plötsligt fanns hon inte.

 

Bröt samman men Lasse gjorde så fint för henne och satt en ängel vid henne och ett tänt ljus ..

Vi hade redan tagit farväl så det blev ett kort besök hos veterinären.

På hemvägen åkte vi till Dollarstore för att handla hundmat och grisöron.

Hem och satte oss ner för att kolla på hem till gården.

Lasse och två andra grannar tog sig ann flaggstången och lyckades fälla de för att få bort den skadade vimpeln som suttit på halv stång en längre tid

 



Pappa kom med blommor och tuggpinnar till hundarna.

Som alltid lika omtänksam.


Var ute med hundarna på tomten för att få få dem sysselsatta så de inte skulle komma in igen depression av förlusten efter Olga.

Det där med mat hade jag alldeles glömt bort,. Frågade Lasse om det var okej att ta Olgas blodpudding och så fick det bli.

   

Med lite bacon till så fick det bli vår middag.

Det har varit en svår och jobbig dag och jag har tömt min kropp på all energi.

 

Imorgon är en ny dag och vår flocka är bara fyra.

God natt 

Ia





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards