Alla inlägg den 8 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 8 februari 2020 07:00

Ännu en natt som inte blev så lång. Men klart att allt småslumrande i soffan gjorde att jag inte somnade i alla fall förrän efter midnatt.

 samtidigt ser jag att de få timmar jag så var djupare än vanligt.

Blev som vanligt överöst med pussar först av Yra och Z redan i sängen. Sen av Zlatan när jag kom ner för trappan.

Sån tur att dessa vovvar finns och får mig att tänka på annat än tråkigheter.

Men när frukosten skulle serveras till hundarna då bröt jag samman efter att ha gjort i ordning fem skålar av gammal vana.

Fast jag bara försöker tänka positiva tankar så kommer sorgen över mig och tanken på om vi hade kunnat göra något för att få behålla henne flera år till.  

Jag vet att dessa tankar alltid återkommer när vi har mist en kär vän och att det det går över 


Var nere i centrum för att handla redan strax efter nio.. känns skönt att inte behöva samsas med en massa andra människor så här i influensa tider.


När vi kom hem så tog jag Yra och Qling på en promenad och Lasse var hemma och lekte lite sök med Z och Zlatan på tomten. Han hade gömt en vante och en råtta och det var Zlatan som hittade både dessa saker.

Meningen var att vi skulle åka till Patricia och Adnan för att gratta lilla Dino som fyllde 5 år i torsdags, men båda barnen var sjuka och då frågade Åsa om vi inte kunde komma till dem istället.


Pappa hade köpt med sig en familjepizza och jag hade gjort en chokladkaka så det blev lite fest för oss

     

Pappa hade även köpt med sig en flaska alkoholfri champagne som han ville att vi skulle dricka till Pizzan.


Kom hem 16 tiden och då var det dags för våra hundar att få sin middag.


Vår egen middag blev vid halv sextiden och ikväll fick det bli en enkel planka

 

Till melodifestivalen så blev det även denna kväll en   marängsviss.

Kvällen fortsatte med ingenting och jag kände mig ganska slut när jag steg upp för trappan för att gå och lägga mig, men inte kunde jag somna direkt.

Även denna kväll hann klockan passera 12 slaget

Ia










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards