Alla inlägg den 22 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 22 februari 2020 19:03

 

Så var det lördag och inga direkta måsten.

Hade önskat samma väder som igår, men det visade sig inte alls stämde.

Lasse gick ut och jobbade lite innan vi åkte till centrum.

Hem och jag ställde mig vid spisen och tog hand om morgondagens middag, som skulle bli något gott av lammnacke.

 


Brukar normalt grilla dessa lammbitar, men idag tänkte jag hitta på något annat.

Sen blev det lite lunch på korven som blev kvar igår

 

Sen blev det lite trimning av Zlatan igen, vi jobbar med att få honom att stå på trimbordet, därav blir det lite varje dag.

Sen blev jag och hundarna ute medans räkorna röktes

Kvällens middag skulle också förberedas och det var rökning av räkor som stod på agendan.

 

Räkorna var perfekta och som alltid äter jag för mycket.

Medan Lasse satt kvar och kollade på Tv så tog jag ut Qling i trimmet och ordnade till honom lite.

Har annars känt mig ganska seg hela dagen.

Alla promenader uteblev och det kändes ganska bra att låta mitt ben vila inför morgondagens cockerpromenad i Nacka

Melodifestivalen känns som dynga även denna lördag så nu väntar jag bara på en serie som vi följer och sen får det bli en tidig kväll i sängen.

Men det bästa var att i alla fall Hanna och Viktor gick vidare, för de var bäst, i alla fall enligt mig.

I morgon är det promenaden och jag hoppas verkligen att mitt ben ska hålla, för jag gillar dessa möten med alla cockerfolk och de fina hundarna.

Tyvärr får Yra stanna hemma eftersom hon löper.

Nu är klockan 22.30 och jag ska göra mig i ordning för sängen

Ia




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards