Alla inlägg den 9 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 9 februari 2020 17:36

 

I morse vaknade jag före fyra och sen låg jag vaken i nästan 20 minuter innan jag i all fall lyckades slumra till fram till sex.

Idag hade vi i alla fall inga måsten så det enda jag ville var att handla det vi måste direkt på morgonen.

När vi kom hem så tog vi med oss hundarna på en ganska lång promenad.

Hade sällskap med ett par grannar som tidigare alltid har haft hund men har bestämt att inte skaffa någon ny nu efter att deras senaste gått bort.

När vi kom hem ville Lasse ha semla och mjölk.

Alla fyra hundarna verkade vara helt nöjda efter promenaden och sov så gott ett bra tag.

Själv gick jag ut för att rensa bland alla hundkoppel, halsband och selar. Hittade en nosgrimma som jag ville prova på Z och kanske få henne att gå fint, men tror att den har använts till flaten en gång i tiden så den var alldeles för stor.

Men Z trodde naturligtvis att vi skulle gå ut så jag ville inte göra henne besviken utan tog henne i långlina och gick en promenad och passde på att jobba lite inkallning mm och då är hon så duktig.

Sen tog Lasse och jag ut Zlatan i trimmet för tovutredning eftersom jag hade hittat en tova i armhålan som måste bort.

Sen fick det bli Tv och skidor på både längden och utför.

Middagen tog lite tid att göra eftersom jag planterat Wallenbergare.

Lasse gillar inte ärtor, men det fanns sparris kvar sedan gårdagens plankstek, så dessa fick Lasse ta.

Gott blev det i alla fall.

När vi sedan skulle ta kvällens promenad med hundarna så var det nästan full storm och jag kände inte för någon utgång.

Kvällen fortsatte framför TVn.

Farmen och Hamilton

  Händer inte mer i kväll.

Ia




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards