Alla inlägg den 15 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 15 februari 2020 08:20

Natten blev helt okej och jag sov fram till 05.45 och det var länge sedan

Kändes riktigt kallt ute och det kändes i mina handleder, något som jag redan känt av igår när vi var ute mycket på klubben.

Gjorde lite jobb med bilder på datorn medan Lasse lagade frukost och hundarna låg och gnagde på kycklinglindade ben som de fick av pappa igår.

Även jag fick nya fina tulpaner   och jag kände ett behov av att byta vas.. det skulle behövas lite mer i denna vida vas för att blommorna skulle stå snyggt, så jag gick ut och bröt av några syrenkvistar

 

Kände efter frukosten att jag måste göra något för att få igång mina kalla och ömade händer och då passar det alltid bra att ställa mig vid spisen och förbereda kvällens middag.

Eftersom det fanns räkor kvar från gårdagen så kände jag för att ikväll göra en tacopizza. Så jag satte igång att citonsteka kycklingfilé och vitlöksstekta champinjoner.

  och snart doftade det gott i köket.

Tyvärr fick det bli en tur till centrum för jag ville även ha banan och ananas på den tänkta pizzan.

 

Lasse gick ut tidigt och började jobba och jag kunde inte fatta att han klarade av detta i kylan och även några snöflingor visade sig.

Eftersom klockan nu bara var 10 så satte jag mig ner och kollade på tjejernas storslalom.

Men det var lögn att få tillbaka värmen i fötterna.

Lasse höll på att jobba fram till klockan var 12 och då blev det en tur till Hallunda.

Hem och grillade några korvar som lunch.

Fortsatte att kolla på skidor.

Fick besök av sonen som var ute på en cykeltur.

Innan jag påbörjade middagen så satte jag mig vid symaskinen för att tillverka ett nytt brunt utställningskoppel till Z.

Hade tidigare bestämt att Z skulle få överta Olgas koppel när hon hade avslutat sin utställningskarriär,. Men efter Olgas bortgång så kunde jag inte se någon ta över hennes koppel.

Så nu får vi hoppas att Z nya kan ge lika mycket tur som Olas gjorde i över 12 år.

Middagen hade jag redan på förmiddagen tänkt ut och även förberett en del.

 

En fuskpizza med en massa gott som kyckling, räkor, championer, bananer och ananas blev så gott.

Blev även lite efterrätt till Mello.

 Chokladpudding och glass.   

Nu är klockan drygt halv 11 och jag tänker göra mig ordning för natten.

Ia.





  


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards