Alla inlägg den 27 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 27 februari 2020 07:20

 

Idag var det snö på marken och inget jag hade önskat mig.. men hundarna håller sig iallafall rena.

Blev en ganska lugn dag eftersom jag inte ville ut i detta väder med hundarna.

Men Lasse ville ut för att handla ved och då blev det Jula eftersom vi hade pengar kvar på vår jul   klapp som vi fick av pappa.

Jag skulle inte handla något, men när en vara jag länge kollat på helt plötsligt fanns för halva priset, då slog jag till till.

  så denna manick kom jag hem med.

Började med att läsa manualen och det  var

krångligare än jag hade räknat med. Min gamla har bara haft två lägen och allt har varit manuellt. Den här har 15 olika funktioner och man kan även ångkoka och baka med den.  Tror att det kommer att ta ett tag innan jag lärt mig allt.. men som sagt alla är vi barn i början.

I kväll blev det bara några enkla pannkakor med bacon till middag.

  men det är en mat som alltid går hem.

Så mycket annat än Tv blev det inte och som vanligt avslutade jag med Alla mot Alla.

Nu närmar sig klockan 23,30 och sängen väntar.

I morgon blir det Z och min dag på klubben

God natt

Ia  


Av Rehn/Hornesjö - 27 februari 2020 06:39

 

 

Lite lagom kallt var det denna morgon utomhus, men inne fast det var 19 grader så kändes det som om mina fötter skulle frysa fast i köksgolvet. Men snart spred sig värmen runt i köket från den sprakande brasan.

Idag var jag i alla fall bättre i mina leder. Gårdagen var nog den värsta jag varit med om för det värkte från fingertopparna ut i hela kroppen och allt måste bero på väderomslaget, som jag bara inte klarar av.

 

Idag skulle jag och en vän åka på en längre resa och visst var jag lite tveksam om detta skulle fungera för mig, just det där att sitta stilla med värk är inte det bästa. Men hennes varma sköna bil och härliga säten gjorde att jag mådde som en prinsessa i bilen och timmarna bara flöt iväg.  Vi pratade nog oavbrutet i timmar och det var så härligt att få lyssna på henne, lika fint som när jag lyssnar på en ljudbok.

 

Framme vid målet var vi strax efter klockan 12,00 och sedan gick allt som en dans.

På hemvägen åkte vi en liten extra tur för att köpa fina landsägg.

 

Hemresan gick precis lika bra som ditresan och när jag kom hem så blev jag bemött av glada hundar.

Lasse hade inte kunnat jobba ute så mycket denna dag för det var så kallt.

Han lurade mig lite när han sa att det var den 25 februari i dag och jag höll med och sa att då ska vi äta något som vi båda gillar eftersom vi har varit tillsammans i 58 år (som blev 58 år och 1 dag)

      

Pasta med köttfärssås är så gott och bra mycket bättre än den finaste krabba eller oxfile.

Klart det blev varsit glas rött till detta eftersom vi trodde att vi firade något, eller fira gjorde i i alla fall lite efter dagens utflykt.

Ikväll var det i alla fall en del att se på TV och kvällen fick som vanligt avslutas med Alla mot Alla.

Nu säger jag god natt

Ia

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards