Alla inlägg den 21 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 21 februari 2020 06:51

En regnig fredags morgon vaknade jag till klockan 05,00.

 

Höll mig kvar i sängen till halv sex, men sen var det lögn att hålla sig kvar fast jag hade intalat mig att gå upp tidigast kl 7.

Men är man morgon människa så är man och det har jag alltid varit.  

Idag var det som alltid på fredagar träning på klubben. Egentligen är denna dag vikt för Yra men nu när hon löper då får Z ta hennes plats och det gillar hon.

Började utomhus med tegelväggen och idag fanns det många luringar, de färggranna sugrören ställde först till det lite för Z som gick direkt på färgen och frågade mig om det var rätt. Nu ser jag skillnad på om det är en riktig markering eller bara en fråga så det var bara för mig att låta henne fortsätta tills hon hittade den rätta.

Sen blev det lite behållarsök band burkar och där var det först ganska försiktigt och hon verkade mer tro att det kanske fanns köttbullar i träden, men även där blev det till slut napp på den rätta.

Samma sak vid containern där gick hon först helt på synen och försökte lura mig vid den första ploppen, men även där gick det sedan bra och hon hittade den rätta.

Idag var det mest behållare sök som gällde och det blev fyra sök inomhus i trånga utrymmen.  

Här inne var det inga större problem utan nu var det mest jag som ville ha en ordentlig markering i köket, hon gick direkt på rätt kartong men satte sig inte ner som hon brukar och jag lät henne då jobba vidare, hon återgick hela tiden till den rätta men fick ingen belöning innan hon satte sig ner.

Vad jag själv lärde mig av detta är att det är bättre att säga "markerad" när jag ser att hon är ivrig på en låda och lita på henne fast hon inte sätter sig ner.

Det var en roligt och givande dag. 

 


När vi kom hem så blev det att grilla några korvar

 

Alla hundarna var med och tiggde och lekte på nya uteplatsen.

Inte bara sugen är Z utan även ganska söt där hon ligger      och det finns fler som är sockersöta och det är vår yngsta lilla barnbarn Medina   som blir 4 månader den 25 februari




Hade en sak som vi skulle göra men vet inte vad detta tog vägen, så vi blev hemma i stället.


Hade tänkt grilla idag men det lammkött som jag hade tänkt såg inte så bra ut så det fick i stället bli fläskkotlett

  till middag.

Kvällen blev som vanligt framför TV:n och ikväll var det egentligen bara Talang som var något att se. 

Hade bestämt mig för att försöka somna tidigt, men som vanligt så låg jag länge i sängen innan John Blund kom till undsättning.

Så klockan är nu nästan 24 och jag stänger av min mobil.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards