Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 17 februari 2020 07:08

 

Måndag och ny vecka med nya tag.

En dag som började bra och jag tog tag i köket och rensade bort en del från kylen som jag visste att vi inte kommer att använda 

Tänkte sedan ta promenad med ett par hundar, men fastnade med dem på tomten.

När jag kommer in då ringer telefonen och det är min försäkringskonsulent Lotta.

Vi går igenom hundarnas försäkringar och avslutar även Olgas.

Precis när detta samtal är avslutad så ringer de från Tumba veterinären för att tala om att Olga finns för avhämtning.

Klart vi ville ha hem henne direkt

  så det blev en tur till Tumba för att hämta hem henne.

Träffade en av våra valpköpare med deras andra hund.

Hem och tog med hundarna på en promenad och idag hittade jag den första blåsippan.

 

Så nu vet jag att våren är på väg.

Eftersom Lasse inte fick som han ville förra veckan när det gällde middagen med isterband så gav jag honom hela ansvaret för middagen denna kväll.

Själv satt jag klistrad framför TVn och kollade på Hollywood fruarna och bara hörde hur Lasse slamrade i köket.

Så stod middagen klar

 

Klart är att när Lasse står för maten är det en del som händer.

Potatismos är han så duktig på och det smakar då mycket mer än mitt.

Sen är det inte bara att steka korven  och den måste även konjaks flamberas.

Måste erkänna att det är så mysigt att bara få sitta och njuta av mat jag inte själv har lagat.

Dagen har varit bra och får avslutas nu när ja jag sitter och ser på Tunn is.

I morgon hoppas vi på ringträning

Ia







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards