Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 1 februari 2020 08:07

Vaknade tidigt av att fönstret var öppet och rullgardinen uppdragen. Kollade klockan och den var 04,12, förstod att Lasse hade somnat ifrån detta i går kväll för när jag la mig då såg han på Tv.

Att fönstret var öppet var toppen för det gillar jag, men hade säkert sovit lite längre om det varit mörkt i rummet.

Men lyckades i alla fall efter nästan 20 minuter somna om.

 


Jobbade med lite inomhus sök för Yra och Z.    

Blev som vanligt en tur till Hallunda för att i första hand lösa in den enorma vinster på 330 Kr på två av 20 trisslotter.

Sen en tur in på Lidl för att handla chevree ost till min tänkta middag.

Hem och tog ut Z och Zlatan på en promenad. Helst hade jag velat ta även Yra och Qling, men hade inte hjärta att lämna Olga ensam hemma, då det fick i stället två promenader. Något som inte var speciellt bra för mitt onda ben/knä.

Hade köpt varsin semla så den tog vi med varm mjölk när vi kom hem och naturligtvis gjorde detta mig illamående.

Tog ut hundarna på tomten och la lite dofter i marken.

Älskade lilla Olga, jag har alltid trott att du ska finnas kvar hos oss, men varje dag känns som om du blir mer och mer borta och snart måste vi nog ta beslutet innan du börjar lida.

Men just nu är du glad, men väldigt förvirrad


Fick för mig att sätta mig vid symaskinen och tillverka ett par skydd för att släppa ner när hundarna ska in i bilen.. 

Men maskinen vill inte riktigt göra dom jag vill och allt tog längre tid än jag hade tänkt mig.

När hundarna ska få mat så är Olga precis som vanligt ivrig att få sin, med sen orkar hon inte stå och äta då länge, så hon får bättre mat än de andra för att få få i sig det hon behöver.

Sen blev det middag 

När vi för någon vecka sedan åt tacos så hade jag även köpt mjukt bröd, men som vanligt blev det bara det torra vi åt.

På baksidan av detta bröd stod ett recept som jag bara måste prova.. Chevree ost, tomater, rosmarin och honung som gräddas ett par minuter i ugnen.. 

Allt blev i vår smak och jag hade säkert fått in i mig två stycken, men det fick räcka med en var eftersom jag hade annat i tankarna till Mello.

Så när klockan närmade sig 20 så ställde jag mig i köket och friterade ost.

 

I morgon är det söndag och vi har inget på agendan.

Ia

  





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards