Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 10 februari 2020 06:54

Så var det ny vecka och en ny era i livet.

Igår valde jag att hoppa över alla Tv program efter klockan 22 och önskade bara få sova.

Det gick ganska så bra men klart att jag vaknade och hade svårt att somna om, men det gick i alla fall.

Får även vara nöjd med gårdagens steg.

Som vanligt satte jag mig ner vid köksbordet i egna tankar medan hundarna knaprade ben.   Tulpanerna jag fick i torsdags värmer mitt hjärta.

Innan jag började dagen med utevistelse så passade jag på att förbereda kvällens potatis

  som skulle råstekas till kvällens Isterband.  Det finns ingen potatis som tillalar mig så mycket som just den gräddstuvade.     


När den hade gräddat ihop sig och blivit upplagd i sin form  så kan jag erkänna att det var svårt att motstå att ta en smakbit.  

Tog sedan en tur till ÖB för inköp av färskfoder

Sen en tur till Byggmax för Lasse skulle köpa en planka till uteplatsen och fick för sig att jobba med det nu när det är okej väder.

Sedan hem för att se på Hem till gården och ta något att tugga på.

 

   Bra med rester.

Sen efter att Hem till gården var slut så blev det en dryg timmes promenad med hundarna.

Gick ganska hyffsat att inte få Z att dra.

Trodde att hundarna skulle vara trötta när vi kom hem, men Z och Zlatan fortsatte att busa så fort de kom in.

Dagen fortsatte och snart var det dags för middag.

När jag skulle gå ut i köket så säger Lasse att han vill steka korv och ägg. 

Nu var det inte så jag hade tänkt mig kvällens middag, så jag sa att det får han göra nästa vecka för idag ska det inte bli ägg och Isterbanden ska fyllas och göras i ugnen.

Han gick med på detta och mistyckte  inte när middagen stod på bordet.


Tänker avsluta kvällen vid mobilen redan nu när klockan är 20. Klockan 21 blir det Tunn Is och sen får kvällen avslutas med Alla mot Alla.


I morgon blir det ringträning i Högdalen.

Ia








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards