Alla inlägg den 29 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 29 februari 2020 06:14

Lördag

 

Idag är det inte kul att vara Qling för han har så jobbigt med Yras löp.

Natten mellan torsdag och fredags var det jobbigt för båda hanarna, men idag är det bara Qling som stressar. Hoppas det lägger sig fort.

Vädret var inte jättebra men ingen större kyla.

Klockan 11 var det skidor på TV och då passade jag på att göra en lunch på resterna från gårdagen soppa.

 


Soppa fick det bli även idag och då med en toast.

Vet inte vad som hände men efter denna lunch så somnade  både jag och Lasse i varsin soffhörna.

Tur att jag vaknade  för jag hade satt på slökokaren med kalv lägg för att göra en Ozzobucco och den skulle avslutas klockan 14.00

  Den såg jätte bra ut och den får nu vila till morgondagens middag.

Nu måste jag ut och göra något medan Lasse sov. 

Jag fick för mig att plocka fram våra utemöbler

Nu vill jag ha vår.

  Ringde in till Lasse  och frågade vad han gjorde och fick  veta att han löste korsord. Bad honom komma ut och se vad jag hade gjort.

Sen blev det inte så mycket mer innan det var dags för hundarna mat.

Kollade på "På Spåret" och sen var det dags för mig att ordna lite middag och idag fick det bli en bakad potatis med räkröra

 och ett glas vitt vin.  

Kvällen fortsatte framför TVn och ikväll var Melodifestivalen ett nöje att se.

Så många härliga framförande och mina favoriter gick också till final.

Längtar redan till nästa lördag.

Men nu är klockan 23,00 och jag känner att det snart är dags att krypa till kojs.

I morgon ska vi till Jordbro för att uppvakta en liten nioåring 

Hoppas att hanarna är lite lugnare i morgon.

 

Godnatt

Ia

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards