Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 4 februari 2020 06:48

Ny dag

 

Natten kändes ganska okej, men som vanligt vaknade jag tidigt med en oro i magen, men höll mig kvar i sängen till klockan var strax efter sex. Lasse gick som vanligt ner och släppte ut hundarna men idag ville inte Olga gå ut utan låg kvar på sin bädd.  När de kom in så reste hon sig i alla fall upp och alla fick sin brödbit och även Olga tog sin men stod länge stilla med den i munnen innan hon började äta.

  men man får vara glad för det lilla och hon vill fortfarande ha något, men sen tar krafterna slut och hon orkar inte så mycket.

Tror att de andra känner att Olga inte mår så bra, de är ofta framme och pussar henne .

Detta är så jobbigt och det bästa för henne vore att få somna in nu.  Men så ser jag att hon vekar glad och då ändrar jag mig.   och tänker att hon vill nog vara kvar ett tag till.

Tog en liten trimdag för hundarna eftersom jag ville vila mitt ben inför kvällens ringträning.


Även Olga fick stå en stund på bordet och bli genomborstad och få sina fötter klippta.

Måste säga att hon är så tålig och duktig fast hon egentligen inte orkar.

Men gör allt fortfarande för en godis.

Åt en ordentlig lunch. Lasse åt rester från igår och jag tog en kycklingburgare med rösti.

Åkte hemifrån vid 17 tiden för att hinna ta en promenad med Z och Zlatan innan ringträning.

Ny hall och massa nya hundar var spännande tyckte Z som trodde att det skulle bli lek. 

En timmes träning gick så fort och Lasse fick massor med nya tips om hur han ska få Zlatan att stå på bordet och vara focucerad på köttbullen.. Tyckte att Zlatan skötte sig bättre än Z, men Z har inga problem att visa upp sig och hon flyter fram i ringen.

Kommer att fortsätta på Dogtime för ringträning i alla fall med Zlatan tills han gör det man vill.

Hem och jag satte in en liten pizza i ugnen som vi satte i oss framför TVn.

Avslutade dagen med Alla mot Alla.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards