Alla inlägg den 18 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 18 februari 2020 07:25

Upp i ottan som vanligt.

Vaknade strax före halv fem men lyckades hålla mig kvar i sängen till halv sex.

Upp och började göra mig klar medan jag väntade på att göra en anmälan till Nosework tävling som kunde göras tidigast kl 6 och jag ville hänga på låset .

När jag 05,58 öppnar appen så ser jag att Z har fått en tilldelad plats på behållarsök den 15 mars    Blir naturligtvis jätteglad, samtidigt som det hade varit bättre om det varit Yra som fått denna plats eftersom Z ska till Sandviken dagen innan på utställning, men vi kan inte tacka nej när man äntligen blir tilldelad plats på hemmaplan.


När vi kom hem igår efter att ha hämtat Olgas urna så ringde de och bad om ursäkt för att de glömt lämna ut filten vi hade på henne när hon lämnades in. Vi kom på det själva när vi kom in i bilen men jag kände inte för att gå in igen..

Så det blev en tur dit idag igen och sedan direkt till Maxi och systemet på hemvägen.

Olgas filt var väldigt intressant för våra hundar och mest var det nog Zlatan som inte kunde låta bli att lukta och undersöka den, han var så söt för när han hade kollat igenom den ordentligt så gick han runt och kollade precis som om han undrade var Olga var.


Var ute en del, men fast det var 8 grader så kändes det kallt och ruggigt.

Blev en hel del Tv på dagen för att i alla fall gå hoppas på våra svenska skyttetjejer.


Blev en tur till Dogtaim för lite ringträning med Zlatan.. Det där att få honom att stå är inte lätt.

Men kan nog påstå att vi får valuta för pengarna för så mycket hjälp på en "kurs" som vi får här, har vi aldrig tidigare fått.

Det var Lasse som skulle vara med på ringträningen, men Zlatan har lite svårt att vara bara med Lasse och efter halva tiden så var han så slut att han lämnade över till mig i stället.

Min önskan är ju att det ska vara Lasse som i fortsättningen ställer Zlatan, han har ju bara Qling nu och man vet ju inte hur länge han kommer att vara med på utställningar.

Försökte filma lite men det var svårt, många småhundar är det och det är mycket skällande och ljud, så även från vår Zlatan.

Blev väl inte så mycket bättre när jag tog över, men Zlatan blev i alla fall lugnare när det var med mig han var.

Såg ju inte direkt snyggt ut när jag lyfter honom i svansen,  fattar inte varför jag gjorde detta.

När vi kom hem så tog vi varsitt glas vitt vin och en macka.

Det blir inte så mycket att äta dessa dagar när vi ska iväg på kvällen.

Avslutade som vanligt dagen med Alla mot Alla.

I morgon är en ny dag och jag hoppas hinna med lite Nosework övningar med i alla fall Z..

Ia


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards