Alla inlägg den 24 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 24 februari 2020 08:57

Så var det måndag igen och idag är det bara 10 månader till julafton och ska veckorna fortsätta att gå så fort som de hitintills har gjort så är vi snart där och sommaren är borta.

Nej nu ska jag inte gå i förväg utan bara njuta av dagarna som kommer.

 

Var uppe och kissade klockan 04,10 och kände att nu kommer jag nog inte att somna om, men visst gjorde jag det och bättre än vanligt för jag sov djupt fram till klockan var nästan halv 7 och vaknade av att det var ljust ute.

 


Tyvärr var det minusgrader igen och det hade jag gärna varit utan, men solen sken och den riktigt värmde om man bara höll sig i den.

 


Slängde till Zlatan en tom hushållsrulle men den fick han inte behålla för den tyckte Z var   hennes

 

Lasse gick ut och jobbade, men jag ansåg att det fortfarande var lite kallt så jag tog mig istället tag i Yras trimning.

   


Det är väl inte det roligaste hon vet, men hon accepterar att stå kvar i alla fall.


Hann sedan se på Hem till gården innan vi åkte iväg för att handla bland annat färskfodret på ÖB och eftersom vi var i krokarna så frågade jag Lasse om han ville ha en god semla från Citygross eget bageri, det är inget som Lasse säger nej till. 

 

Handlade lite annat också och sedan hem för att ta en fika och semlan.  Jag skalade av min bulle från grädde och mandelmassa, det tog Lasse gärna emot. Så satte jag tänderna i en stenhård skorpa och insåg att så här ska inte en semlebulle smaka. Inte ens att doppa den i kaffet fungerade.

Kollade på paketet och insåg att den inte heller var dagsfärsk som det stod på paketet.'

 

Lasse försvann rätt snabbt ut till sin byggarbetsplats och även jag tog med mig killarnar och gick ut och tänkte sätta mig ner och ta det lite lugnt. 

 

Qling och Zlatan hade lite dragkamp om en leksak.

 

Det var Qling som vann och hoppade då upp på en stol för att få vara ifred.

 

Zlatan fick i stället en morot eftersom han inte riktigt ville acceptera att Qling hade fått leksaken och nu var det Z tur att sno den för

  honom och jag kände att det var lika bra att alla fyra fick varsin.

 

Lasse jobbade ute hela dagen, men jag tyckte att det var kallt och höll mig inne mer än jag egentligen ville.

Middagen var lätt lagad

 

Snart var klockan 18 och dags för Glamour

Lasse som inte är ett dugg intresserad av detta program gjorde som vanligt, gick in och la sig att vila i ca en timme.

Vet egentligen inte vad som kommer att ses på TV denna kväll annat än Tunn is, men känner att jag kommer i alla fall inte att sitta vid datorn något mer, utan jag tror att jag redan nu av slutar bloggen för denna dag.

I morgon är en ny dag och eventuellt blir det ringträning för Zlatan.

Ia



  







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards