Direktlänk till inlägg 13 februari 2020

Torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 13 februari 2020 07:57

   

Så var det en ny dag som började redan före klockan fem. Men höll mig iallafall fall kvar i sängen till klockan sex.

Idag var det kallare igen och ljuset kom tidigt och det kändes skönt.

Bestämde oss för att åka till Kvantum  och handla och då ville jag iväg tidigt, så redan halv tio var vi på Ica

På vägen hem kom jag på att vi inte hade någon lättöl hemma och det ville jag ha till den grillade korven som jag tänkte grilla ute idag

Så det fick bli en tur in på Supergrossen för detta.

Hem och då gick jag till garaget och la ut 12 kartonger med Eukalyptus.

Tog sedan först Z och det gick toppen fast grannen höll på i sitt garage.

Hem och bytte hund och nu var det Yras tur, även hon var duktig.

Det blev fyra behållar sök var.

Eftersom det stod en släpkärra på gräsplan utanför oss så lånade jag den för ett fordonssök. Började med Yra som fattade direkt vad hon skulle göra och hittade gömman rätt fort. Z däremot förstod inte alls att det var kärran som skulle genomsökas utan satte nosen i backen.. Men med lite uppbackning av mig så trillade poletten ner och när hon började söka så gick det jättebra

 


Båda fick lite extra belöningsköttbullar .

Lasse jobbade på med sitt nya projekt.

Grillad korv blev det men Lasse ville äta inne

Efter detta blev det långpromenad med hundarna i det fina vädret 


 Sen blev det att vara ute igen på tomten till klockan halv tre då vi båda ville in och kolla på skidskytte.  Något som man kunde ha varit utan.

Vid halv fem blev det dags för mig att ställa mig vid spisen och grädda pannkakor.

 

Tanken var att även ta en soppa, men ingen av oss var sugna 

Men de tunna pannkakorna var goda.

Nu är klockan kvart i tio och snart ska jag som vanligt avsluta kvällen med Alla mot Alla.

I morgon är det fredag och Yras och min dag.

Ia






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards