Alla inlägg den 1 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 1 november 2019 07:06

 

Natten kändes ganska bra men hostan störde en del. Hade även ont i huvudet även denna morgon och knät ville inte heller vara med mig , egentligen var det inget vidare alls för naturligtvis kändes det lite överallt i kroppen att jag gjorde det som var roligt på tomten.

Jaja, livet måste gå vidare även med värk för annars har man inte roligt.

 

 

Efter morgonens bestyr så valde jag att ta ut Zlatan i trimmet, han såg ut som en liten Afghan på ryggen och i ansiktet (nej så farligt var det nog inte, bara jag som tyckte detta)

Mycket blev det i alla fall som försvann på de 2 timmar jag jobbade med honom.

   

 

Åkte en tur till Kungens Kurva för att handla ved mm. Jag skulle även köpa en liten krans till Peters grav, men vi var sent ute med detta och det som fanns var bara skräp, så vi åkte vidare för jag hade sett att Lild hade en massa under veckan, men idag var det slut även där och det fanns bara två stycken kvar och en i kruka och en annan som var helt trasig, så det fick bli den i krukan som i alla fall var okej i storleken.

 

Hem och tog oss en lunch på resterna från gårdagen och sedan så blev det en tur upp till Peter för att göra lite fint på graven.

   


När vi kom fram till barnlunden så var det en massa små värmeljus i hela lunden och även ett på varje grav, det var vackert nu när det var lite mörkare ute.

 

Sen åkte vi hem igen och gjorde lite nytta.

Så mycket mer hände det inte innan middagen som idag blev bakad potatis med räkröra.

     

Vi äter lite olika när det gäller potatisen, Lasse vill ha rom (som inte jag tål) och jag vill ha massor med rödlök (som inte Lasse gillar) så det är tur att man kan göra som man vill

 

När Idol skulle börja så var jag sugen på en rom och cola som Lasse gick och ordnade, Lasse hade köpt massor av naturgodis till sig själv (jag äter inte nötter) och själv poppade jag en hel skål med popcorn som jag satte i mig.

 

Kände mig ganska trött denna kväll och efter att Idol var slut så blev det sängen.

I morgon är det lördag och då ska vi till lite flera gravar, kommer att kännas konstigt att åka till Brännkyrka och tända ljus till mamma, har inte riktigt landat ännu med tanken att hon är borta fast det har gått nästan 8 månader.

 

Ia



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards