Alla inlägg den 22 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 22 november 2019 08:03

 

Natten blev bra och jag blev ganska förvånad när jag kollade klockan och den var nästan halv sju och alla sov.. inget ylande denna natt, så nu håller jag tummarna för att löpet snart ska vara över.


Lasse ville upp till Dollarstore för att köpa flera tuggben till våra hundar .

Sen till centrum där jag ville titta på lite tyg till en regnjacka åt Z.

 

En tur in på Matrebellen för att kolla efter lövbiff, som jag kände för denna dag.

Hittade även flera hundben till ett toppenpris.


Nu ville Lasse till Skärholmen för att leta skor, han hittade två par som han ville ha och då erbjöd han mig också att få ett par nya stövlar och det tackade jag inte nej till..

Hem och jag värmde på pannkakorna som fanns kvar.

 

Inte varje dag jag dricker mjölk, men det var gott ...

Det blev sedan en tur till med bilen för nu vill Lasse bygga en dörr till köket,. jag som har honom att ta bort grinden för jag tyckte den var så jobbig. Men vi har ju märkt nu när tikarna löpt att det måste vara ett ordentligt stopp för killarna.


När vi kom hem så började jag fundera på hur Z regnjacka skulle bli.. ritade flera nya mönster innan jag var nöjd.

Klippte i alla fall till tyget och tråcklade ihop ett prov.  Det återstår att se hur det blir.

 

Det blev i alla fall att jag satte mig vid symaskinen fram till klockan 16 då Hollywoods Damerna började.

Sen mat till hundarna innan jag började med att laga till kvällen middag.  Men vad sjutton hade jag tänkt med, hade köpt 4 skivor lövbiff som såg bra ut och sedan en ny beasås som vi inte provat förr.  Men några champinjoner som jag bara vill ha under köttet hade jag inte handlat, inte heller någon sparris som jag tycker är viktig. Så det blev en ganska naken planka som jag serverade. Inte fick vi heller i oss båda lövbiff skivorna för de var inte alls så möra och fina som de såg ut.

   


Jaja vi blev ju i alla fall mätta.

Sen blev det som vanligt att vi bänkade oss i soffan för en TV kväll

Idolerna var riktigt bra alla fyra och det kändes ganska ledsamt att en måste åka ut.


I morgon är det lördag

Ia






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards