Alla inlägg den 11 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 11 november 2019 07:55

 

Hade lite svårt att somna så nog sjutton hade jag kunnat se filmen om Ted men nu var det snart försent för klockan hade passerat midnatt innan jag äntligen slumrade till.

Blev ganska så förvånad när jag vaknade i min egen säng denna morgon och klockan var nästan halv 7, måste ha varit väldigt trött för jag hade inte ens varit uppe någon gång denna natt.

 

Även denna morgon hade jag samma energi som i går morse och lika bra att ta tillvara på denna så jag satte igång direkt när jag kom ner i köket.  Vi hade inte varken plockat in disken eller snyggat till i köket igår kväll så det var en del att ta hand om, men jag är ju van att göra allt på en gång, så att koka gröt, kaffe och ägg samtidigt som jag plockade ur diskmaskinen och fick in allt det skitiga och även dukade, det gick med rekordfart och jag hade nästan allt klart innan Lasse visade sig i köket.

Idag är det Åsa och Pias 45-åriga födelsedag, det är svårt att tänka att alla dessa år har gått sedan jag låg på BB och födde dessa små tjejer.  

 

Som vanligt hade våra barn bråttom fram till livet utanför min livmoder och denna gång var det lite annorlunda eftersom det var två och den ena låg fel, så de hade sagt att det kunde bli ett snitt om bebis nummer 2 inte vände sig.  Som vanligt hade jag inga värkar direkt men en ilande känsla i magen och även en oro för vad som skulle ske.  När jag ringde på klockan till intaget kom första kryssvärken och jag sa att nu är det bråttom, men tjejen som tog emot oss bara skrattade och sa att "så fort går det inte", men jag visste bättre, hade ju redan fött 3 barn i rekordfart nästan utan värkar.

Visst jag var redan helt öppen så det blev ilfart upp till förlossningen, Lasse satte de i en fåtölj utanför medan de skulle undersöka mig. Tio minuter senare kom de på att Lasse inte hade kommit in och gick ut för att gratulera  till de två små flickorna.

Kan minnas varje sekund från denna dag.

Men nu har åren gott och båda dessa små har egna familjer. Åsa 3 fina tjejer och Pia 4 tjejer och en kille och har även blivit mormor till en liten kille och en ganska så ny liten tjej.

 

Idag bestämde vi oss för att ta en tur till pappa och överlämna fars dags presenten.

 

Det blev fika, gott bröd och så en titta på både hans mobil och dator.

Vet inte vad det är som händer med det strular en hel del med båda dessa saker.

 

Skojade och sa att det är nog mamma som är med oss och spelar lite bus, för det händer så mycket konstigt här hemma också.  Hos pappa så hände det något konstigt en dag. Mamma och pappa har alltid haft en klocka på väggen på toaletten och denna hade pappa inte ändrat till normaltid eftersom den sitter lite högt upp och han har inte haft möjlighet att lyfta ner den.

Men så en dag i förra veckan så låg klockan på golvet under en bänk som finns i badrummet, hade den bara ramlat ner så borde den har gått i kras, men den var hel och bara låg där och väntade.

Hemma hos oss händer det också konstiga saker som att vår TV sätts på rätt som det är vid olika tider. I lördags när vi hade städdag så gick jag in för att värma mig och sätter mig vid köksbordet, hör att Lasse kommer in i hallen men ser sedan inte var han tar vägen, men så helt plötsligt så hör jag att det knäpper till i vår TV och den slår igång, jag ropar "gick du in och satt dig vid TV:n" till Lasse, men får inget svar och inte satt han där heller utan var ute och jobbade.

Förra gången den hände så trodde vi att det kanske var någon av hundarna som kommit åt fjärrkontrollen, men denna gång var det inte en enda inne i rummet.

 

Har en stor spegel som sitter på en dörr i trimmet och den har suttit där i många år. Men i förra veckan så stod den på golvet hel och fin. Precis som om någon hade bara tagit ner den och ställt den åt sidan.

Är det mamma som är här och hittar på hyss så är hon i alla fall välkommen.

 

Idag tog vi båda killarna och Z med oss på promenad och det gick bra, Qling visade inget som helst intresse av henne, Zlatan var lite intresserad men kunde sköta sig bra och inte jaga efter henne, så kanske det bådar gott inför morgondagens kurs.

 

Kvällens middag fick bli kålpudding och det är gott.

 

Olga som inte har visat något tecken på att blöda ännu började ikväll och det upptäckte Lasse när hon låg i vår soffa, men vi har ju filtar i så det är ingen fara.

Senare på kvällen så började hon droppa ordentligt och när vi skulle lägga oss så upptäckte jag riktiga blodpölar på golvet på övervåningen.

Det blev bara värre och värre och min vita sovrumsmatta var snart mer röd än vit.

Nu vet jag ju att hon har leonmyom och detta gör att hon blöder mer än normalt, men denna kväll blev jag nästan lite orolig.

Men inte mycket att göra åt utan det fick bli som det blir och jag ville ju inte sätta på henne en byxa som skydd eftersom hon då inte skulle kunna tvätta sig själv och det skulle nog kännas konstig för henne.

 

När Beck var slut så bestämde jag mig för att försöka koppla av henne och få sova några timmar.

 

Får se vad som händer i morgon

Ia

 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards