Alla inlägg den 26 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 26 november 2019 08:44

Så var det tisdag och natten blev i alla fall inte så jobbig som jag hade trott.

 

Om jag kollar på appen så säger den att det bara tog 8 minuter att få ut proppen ur möra, själv uppfattade jag det som mycket längre, men det är nog sant.

Stegen blev inte många under gårdagen och detta berodde mycket på att jag fastnade framför symaskinen i stället för att gå ut och promenera.

Hundarna har blivit duktiga med att inte tigga efter sin frukost innan vi själva är klara.

Men när jag börjar med att göra i ordning deras tallrikar/skålar så kan det bli ganska högljutt.

För Z, Zlatan och Qling är det viktigt att de är ganska nära varandra och de byter tallrik lite då och då. 

Men Olga och Yra skulle aldrig klara av detta så de står en bit ifrån varandra när de äter.

Sen satte jag mig vid symaskinen och gjorde klart Olgas regntäcke för provning

 

Upptäckte även i går kväll att min mobil som jag har hos 3 inte ville vara med, startade upp den flera gånger men allt verkar blockerat.

 Men innan jag bestämde mig för att åka till Skärholmen så ville jag sy färdigt Olgas regntäcke.

 hon hade inget emot att stå på köksbordet för att prova. Nu var det inte så mycket kvar, men det fick vänta tills vi kom hem igen. 

 

Lång väntan som vanligt inne på 3 och då visade sig bara att minnet på mobilen var slut, så det var bara att rensa och så var den i gång igen.

Hem för att äta lite lunch

     

Det fick bli de korvar som fanns kvar sedan i söndags och det var ganska gott.

Kunde inte låta bli att slå mig ner framför TV en timme för att kolla på Downtone Abbey.

Sen blev det symaskinen igen för att göra klart Olgas regntäcke.

 

Kollade lite på Hollywoodstjärnorna innan vi bara tog en skinkmacka innan vi skulle iväg på kurs med våra Z:an

Man märker att polletten har trillat ner och både Z och Zlatan fattar nu att vi är i denna lokal för att jobba,  Z kan nästan allt vad jag säger till om, hon är mycket lätt att jobba med och klurar ut det mesta själv.  Även Zlatan är duktig och kan nu lyssna i alla fall lite på sin husse och det stör honom inte att jag är i rummet och jobbar med Z.

Avslutade den sista halvtimmen ute och då var det mest med kontakten vi jobbade och samma visa även denna tisdag att jag får inte Z att dra utan hon går så fint vid min sida.

Det är ju bra, men jag skulle vilja visa hur galet hon kan dra när vi är ute på hemmaplan.

Nästa gång är sista gången och då är det även dax att visa upp vilken cirkuskonst våra hundar har övat på.  Lasse tog det lätt och ville bara att Zlatan skulle kunna lära sig krypa, något som jag inte trodde att han skulle kunna för han fattade ju inte ens ordet ligg, men nu fungerar det i alla fall med 5 krypsteg framåt och det är en bra början.

Z ska först lägga tassarna på pallen, sedan sätta sig på den och avsluta med att stå upp och få en godisbit, detta fungerar superbra här hemma, så i får väl se vad som händer på tisdag.

 

När vi kom hem så slog vi oss ner framför TV:n och samtidigt åt lite av adventsmaten.

Sen blev det inte så mycket mer och meningen var nog att jag skulle se Alla mot Alla från sängen men jag somnade till flera gånger och insåg att det finns repris.

Ia



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards