Alla inlägg den 7 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 7 november 2019 07:48

     

Att jag sover bättre i eget rum är nu konstaterat

 

Lite lugnare har det varit i natt både med tjejerna uppe hos oss och killarna där nere.

Så varför måste jag då vakna halv sex när jag kunde säkert få sova till 7, men så är det och bara att stiga upp för att ligga kvar i sängen går inte.

 

Så mycket lugnare var det inte efter frukosten och ha tjejerna i trimmet fungerar bara kortare stunder. Sen tröttnar de och vill in i köket. Att ha Zlatan i hallen fungerar bara om någon av oss också är där och Lasse satte sig på en stol i nästan en timme och löste korsord  och jag fick hålla mig i vardagsrummet med tjejerna.

 

Kom på den ljusa idén att vi skulle ta en promenad med Z och Zlatan, tänkte att han då skulle kunna koppla av och inte bry sig om. Z, men det fungerade inte och gick jag efter Z då drog han så jag var rädd att han skulle strypas och gick jag före med Zlatan så gick han baklänges..

 För att få lite lugn och ro så tog vi med hanarna till Sea och handlade massa olika ben och grisöron.

 

Lasse skulle in på Bauhaus för att köpa bult skruv.

Sen till Hallunda en liten tur för att köpa mjölk.

 

Träffade Diana som undrade om jag kunde försöka sälja lite smycken till förmån   för Thailändska hundar. Gå gärna in på deras hemsida www.swedthaidoghelp.com och läs lite om vad de gör för hundarna.

Kan ju alltid prova så lite senare på dagen så kom Diana och hennes barnbarn förbi med lite smycken.

 

Hände inte så mycket mer denna dag.

Hade gjort pannkakssmet på morgonen och vid halv fem ställde jag mig och stekte pannkakor och bacon.

 


Är väl inte den bästa mat för mig, men bacon är gott.

 

Avslutade kvällen med Alla mot Alla och mitt favorit lag vann.

Sen var det bara att gå in och lägga mig i min egna säng.

Ia 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards