Alla inlägg den 8 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 8 november 2019 07:13

Idag var det värmegrader igen.

Natten kändes inte lika bra som de två innan och vakna vid fem känns ganska jobbigt, men det gick i alla fall att slumra lite fram till strax efter sex.

 

Idag är iallafall Zlatan lite lugnare, men då är det Qling och Olga som är värst, så det lär inte bli så mycket ro i dag heller. Idag gav jag mig på vår Wifi kamera igen, tänkte att nog sjutton ska jag väl klara av detta och idag fixade jag det galant.

Det var en hel del nyheter på denna som inte fanns på den andra och då bland annat att den kände av rörelser, så jag blev lite förvånad när det helt plötsligt plingade till i min mobil och en video visade på mig i köket. 

Ganska kul i alla fall att den känner av att man rör sig,  kan ju vara bra när man inte är hemma och den indikerar något som händer hemma

 

Tog i alla fall en kortare promenad med bara Zlatan för lite kontakt övning och det tog tydligen på krafterna för han somnade ganska direkt.

 


Killarna fick följa med oss även denna dag när vi skulle handla. Det blev en tur till Kungens kurva för att handla färskfoder på ÖB. Idag valde jag att köpa en stor frusen korv på 4 kg istället för de mindre på 400 gram och priset blir så mycket billigare.

När vi kom hem så sågade Lasse upp denna korv i 20 bitar och sågen blev alldeles full med kött och tjejerna fick mycket jobb med att städa denna, men gott var det, det syntes.

Tog Zlatan på en ny promenad nedan Lasse jobbade med ett skärmtak tillsammans med tjejerna.

När vi kom tillbaka var det Qling som var ute och nu blev det lite lek för killarna.

 

Lasse kände sig lite frusen och önskade sig lite glögg och pepparkakor.

   

Yra fyllde 5 år idag då hon fick lite extra uppmärksamhet och det gillar hon.

På kvällen fick alla hundarna varsitt tuggben och Yra ville ligga i soffan och gnaga på sitt.

   


Middag blev blev det även denna dag och idag bjöd jag på något som jag gillar

 

  och precis i min smak.. är barnsligt förtjust i fläskkotlett och idag fick fritösen jobba med pommes.

Idag blev det ingen efterrätt, men jag hade köpt en påse chips, men det var inget som passade mig i smaken denna dag. 

 

Så mycket mer hände det inte denna dag och jag blev ganska så ledsen när det var Kim som fick lämna idol och jag trodde nog att juryn skulle ha använt sig av sitt sista kort. Men någon måste ju lämna varje gång och idag blev det just Kim.

 

Min stora favorit är fortfarande Musse som kan allt.

 

I morgon är det städdag hos oss, skulle nästan hoppas att det snöade lika mycket som det gjorde för 3 år sedan, då vaknade vi av ett brak och hela vår paviljong som vi inte ännu hade hunnit ta ner rasade av alla snömassor

   

Mer jobb blev det denna dag än vad som vi hade väntat oss och inte ens ställningen till paviljongen höll.

Efter denna har det inte blivit någon ny, tyvärr.

 

God natt

Ia

  

  

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards