Alla inlägg den 29 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 29 november 2019 14:08

Ganska okej natt och stegen behövde jag inte heller skämmas för 

Det var en fin morgon att vakna till och att den utlovade snön också hade kommit gav mersmak för dagen. Idag kanske jag kunde komma igång med grovstädning av köket utan att det kom in leriga hundar när jag var färdig.



Men innan jag kunde börja så skulle i alla fall frukosten för oss alla bli klar.

Men nu skulle jag sätta igång. Fram med dammsugaren, ångmaskinen som jag diretk fylde vatten i och satte igång så den kunde få upp det rätta trycket.

Ut med alla hundarna från köket och alla lösa prylar som både stolar och annat borttagna.

Dammsugningen var klar och jag skulle börja min ångtvätt av alla lister och vrår, men vad händer då, får inte upp något tryck i maskinen.

Skickar upp Lasse på vinden för att ta ner julsakerna och försöker att ta det lugnt och invänta ett andra försök med ångmaskinen medan jag byter gardiner och gör lite julfint i köksfönstret.

Men även det andra försöket med ångmaskinen misslyckades och jag bestämde mig för en tradiotionell städning med bara borste och skurtrasa.

När allt var klart så fick Lasse igång ångmaskinen och jag kunde i alla fall prova med att få rent i hörnen.

Eftersom det idag var vår son Peters födelsedag så ville jag upp till graven och sätta lite ljus.

Men innan så tog vi en tur till Centrum för att kolla på öppningen av vår nya Saluhall.

 

 

    

Insåg att här kommer det inte vara svårt att göra av med pengar för så mycket fanns det.

Men idag var det alldeles för mycket folk för att jag skulle kunna njuta av allt, så det får bli när det har lugnat ner sig lite.

Handlade i alla fall lite till Peters grav inne på Supergrossen


 

Det var ganska vacket där uppe i barnlunden denna dag och de stora tunga pinjeträden hade gjort en skugga just vid de gravarna som låg närmast kanten så där fanns det nästan ingen snö

Tyvärr passade inte ljusen i de små söta tomtarna som vi hade köpt dagen till ära, så de fick följa med hem igen och så får vi köpa andra ljus till dessa och åka upp med en anna dag.

 

 


  Z har bestämt sig för att papperskartongen får vi inte kasta för den ska hon ha som korg, jag som trodde att den kunde få försvinna nu, men när jag hade lagt den vid ytterdörren för att slänga den så bar Z tillbaka den till under bordet.

Ingen lust alls idag för att tänka på middag så det får bli något som finns hemma och fast det är fredag så får det bli en riktig vardagsrätt som falukor och bruna bönor.

 

Trodde att det skulle vara mycket ljusare idag men redan före klockan var 4 så var det beckmörkt utanför fönstret.  Tur att jag i alla fall hunnit med att få lite ljus inomhus.

 

När klockan var fyra så var våra hundar vrålhungriga och det var bara att sätta igång med att utfodra dem.

Hade planerat att göra några dofter till hundarna, men vad dessa tankar tog vägen vet i sjutton.

Middagen var inte svår idag så jag valde att överlåta köket till Lasse.


   

Ska väl erkänna att jag gillade fredagens middag fast den mer kändes som en måndagsrätt.

 

Nu har jag även avslutat veckans Glamour.

Men nu känner jag inte mer för att varken skriva eller läsa på FB för denna dag.

I morgon är en ny dag och då ska både Z och Yra få tävla lite i Nosework.

Ia

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards