Alla inlägg den 9 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 9 november 2019 09:21

 

Helt okej natt och stegen behöver vi ju inte kolla på. Morgonen började med regn och det var väl inte det bästa inför vår städdag

Men städa gör man i vilket fall som helst, men vissa grannar infann sig inte denna dag och det var väl som vanligt de som alltid går ut de hade även denna dag tagit på sig både stövlar och regnkläder för att kunna jobba några timmar.

 

Min tanke var att jag går inte ut och blir sedan stel och obrukbar i några veckor. Men jag kunde inte hålla mig och tog i alla fall en räfsa och hjälpte till att kratta fram alla löv ur häcken, kanske inte den bästa ställningen för min kropp, men det är ju ganska kul att få lite fint.

 

Strax före 12 var det visning av våra nya garageportar som vi ska få och detta ska bli så härligt att kunna öppna vår dörr utan hjälp, jag klarar inte längre att stänga porten med det vanliga handtaget eftersom jag är kort och inte räcker upp utan att behöva ställa mig på tå och sträcka upp armarna, men jag har ett hjälpmedel till detta så att jag ska kunna stänga porten.

 

Sen var det samling vid grillen men den gick vi inte till denna dag och det borde inte ha varit så många om man tänkte på att det var så få som var ute och städade.

 

Vid halv 1 kom Per för att hjälpa Lasse att få med sig lite skräp till återvinningen och jag gick ut i trimmet och ställde mig att trimma Z.. Hörde hur killarna  skällde i hallen men jag hade inte öppnat dörren in till vardagsrummet och hade ingen lust att gå ut för att sedan gå in genom ytterdörren och säga till dem.  Tyckte nog att de skällde som om det stod någon och knackade på dörren men detta borde jag ju har sett när jag stod och trimmade.

 

När Lasse och Per kom tillbaka så säger han att Tassan är här med sylt till oss, så det var ju inte så konstigt att hundarna hade reagerat.

Jättekul när hon kommer och klart då att hon måste komma in och få träffa sitt "barnbarn" Zlatan.

Zlatan som är inne i en spökperiod tyckte först att Tassan var lite läskig när hon kom in och jag tror att det var för att hon hade mössa på sig, men detta gick ganska fort över och han tog bra kontakt med henne.  Qling blev jätteglad och satte sig direkt i Tassans famn och där blev han sittande tills hon gick.

 

Handla behövde vi inte göra för jag hade tagit fram några rullader från frysen och allt annat fanns hemma

 

 

Upptäckte att den potatis som fanns hemma inte alls var så fin som jag ville så det fick bli nudlar till rulladerna denna dag

 

När jag satte mig ner för att kolla på TV så kände jag att nacken hade nog tagit lite stryk under krattningen och det var svårt att hitta en bra ställning för att inte belasta nacken, men det gick ganska okej.

Fast vår soffa är ganska stor så var den ändå svårt att få plats i den för mig, tre tikar som alla måste bre ut sig för att de ska må bra, men jag höll mig i ena hörnet under hela Morden i Midsummer och sen gick jag upp för att kolla vidare på Unge Morse, men hittade ingen bra ställning i sängen, så jag tog mitt pick och pack och gick in i mitt rum och la mig.

Sen var det bara att stänga av mobilen och försöka sova

 

I morgon är det fars dag så det blir nog en tur till pappa

 

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards