Alla inlägg den 10 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 10 november 2019 08:42

 

Så många timmars sömn blev det inte denna natt och allt berodde på att jag somnade sent och vaknade tidigt för själv sömnen var nog ganska bra de timmar jag låg i sängen

 

Klockan halv 7 var jag och även Lasse sedan igång, fortfarande är det ett pussel när hundarna ska ut och kissa eftersom tikarna måste bara på en sida och hanarna på den andra.

 

Men det fungerar ganska bra, så jag ska inte klaga.

 

Killarna är hela tiden med oss men tjejerna får hålla sig i vardagsrummet och det tror jag inte att de har så mycket emot för både golvet och sofforna gillar de.

 

Idag mådde jag toppen när jag klev ur sängen och satte fart direkt i köket med både frukost, plocka in och ur diskmaskinen och sedan tog jag en tur med både dammsugare och svabb.

 

 

Vid 8 tiden var vi alla klara med frukosten och Lasse fick ta ut dem igen på en liten längre rastning men fortfarande bara på tomten.

Nu hade även de första vita flingorna visat sig, men det blev bara våta fläckar av dem så fort de hamnade på backen.

 

 Då kom även min ledvärk igång från ingenstans.

 

Lasse ville till Jula för att handla ett fäste som hade gått sönder på vårt släp . Kände att jag kommer aldrig att ta mig igenom hela varuhuset, men staplade på så gott det gick.

Som tur måste vi inte handla denna dag och jag ville bara hem för både värken och min frusna kropp orkade inte mer.

 

Vet ju att jag är väder känslig och visst kan det vara det som påverkar min fibromyalgi, eller var det den lilla hjälp med krattningen som måste göra mig så jävla less.

 

Skulle besöka pappa som skulle komma hem vid 14 tiden, när han inte hade hört av sig så skulle jag ringa för att kolla om han hade kommit hem. Då fungerade inte vår telefon, den bara tutade upptaget. Det gick att ringa men svårt att höra vad pappa sa så jag bestämde mig för att vi får ta detta i morgon i stället..

 

Höll mig till soffan hela dagen.

Lätt middag som fick sköta sig själv i ugnen.

 

Mat i min smak och idag gick den även hem hos Lasse.

 

Kvällen fortsatte tillsammans med tjejerna i soffan

Olga sover mycket nu för tiden, men är pigg och glad och äter bra, men jag får alltid en olustkänsla  när de börjar bli till åren och inte är precis som vanligt.

 

Skulle se Filmen om Ted, men tyvärr så kände jag inte att jag skulle orka vara vaken till efter midnatt denna kväll så jag bestämde mig för att gå och lägga mig i stället.

Sen får vi väl se om jag somnar eller inte.

I morgon är det våra tvillingtjejers 45-års dag.  Fattar inte var dessa år har tagit vägen.

 

Ia

 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards