Alla inlägg den 17 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 17 november 2019 07:53

 

Att natten blev som synes visste jag redan när jag släckte lampan.

 

Varmt i dag också och förkylningen finns kvar.

 

Gick ut i bara tofflor och morgonrock vid 8 tiden för att plocka upp efter hundarnas kvällsrastning. Vädret var precis i min smak och jag blev ute i 30 minuter tillsammans med hundarna.  Kändes så skönt att strosa runt i denna tunna klädsel utan att frysa. 

Jobbade sedan med Z och Zlatan med pallen, ligg och att Z skulle lägga sig i en låda.

Ganska kul att jobba med dessa två tillsammans för de kan verkligen koncentrera sig på sin egen uppgift.

 

Kom sedan ihåg att jag hade pizzadeg kvar i kylen och fixade ihop 12 stycken ost piroger.

Klart att vi måste provsmakat och de smakade bra.

 

Sen tog jag med mig bara Olga på en promenad. Tyvärr började det regna och det var mindre bra för tanken var att jag skulle ställa henne på trimbordet när vi kom hem.

 

Så blev det också och då under fönen medan jag började med klo klippning.

Trimmade sedan ner henne ganska mycket, eller som man säger "sporttrimmade".

Sen tog jag alla de andra fyra också på kloklippning.. Trimning får vi vänta med tills jag kan få lite hjälp av Lasse.

 

Klockan hade nu blivit kvart i 12 och fortfarande fungerande kroppen ganska bra.

 

Blev en tur    till Hallunda för Lasse kände för en dagens dubbel, som inte blir så ofta nu för tiden.

Sen en tur för att tanka och nu var den nya tvättstationen klar.  Skrattade gott åt en skylt som berättade att här kan man tvätta bilen med mobilen.  

Jaja svensk grammatik finns inte längre .

 

Fortsatte vår resa till Vällingby för att hälsa på Åsa och barnen och idag kom även katten Tussan fram och smekte sig mot våra ben.

Sen den dagen för 8 år sedan vi överlämnade denna lilla 12 veckors kattunge så har hon inte ofta vågat sig fram till oss. Annars är hon väldigt social och älskar alla. Så detta gjorde oss väldigt glada igår att hon äntligen fattat att vi inte skulle ta henne.


På hemvägen var det som vanligt långa köer ända från Bromma tills vi kom förbi Essingeleden, men sen gick det bra.


Hade inte tagit fram någon mat idag, så när vi kom hem och jag skulle börja leta i frysen, så säger Lasse att kan du inte bara göra några varma mackor.  Men pizza i går och mackor idag, nej det kändes inte som en bra idé.

 

Hade färsk pasta hemma och även bacon, grädde, ägg och parmesanost, så det var bara att fixa ihop en härlig gräddig pasta Carbonara


 

Lovar att det smakade bra.  Lite glass fick det sedan bli som efterrätt.


Efter "Innan vi dör" så fick det bli sängen.


I morgon är det vardag igen

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards