Alla inlägg den 25 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 25 november 2019 23:45

Så var det åter en ny vecka och en del nya utmaningar.

   

Fick sova rikt länge och bra denna natt och det kändes så skönt att vara utvilad när jag steg ur sängen.

Hundarna kan idag äntligen få vara tillsammans och bara det är en stor lättnad. Zlatan fattar inte riktig att han ska låta bli att lukta på Olga, men hon helt ignorerar honom och det ser ganska kul ut.

Jag kunde inte låta bli att sätta mig vid symaskinen när jag var klar med hundar och frukost och jag lyckades få klar även detta regntäcke som kan vara till Qling.  Nu är det bara ett till Olga också som ska tillverkas och dyker jag djupt i mitt syrum så ska jag nog hitta något som passar även henne.

   

Lasse fortsatte med grinden till köket och snart är det bara målningen kvar.

 

 

Innan vi skulle åka till Hornbach så släppte vi ut alla hundarna för lite lek och stoj på tomten.

 

Z talade om att idag ville hon följa med oss, klart denna lilla pralin fick som hon ville .

 


På Hornbach ville Z göra sin röst hörd och talade om att nu vill jag inte bara sitta här för det finns säkert roligare saker att göra.

 

Blev en tur till Hallunda också och något riktigt kul är att vi ska få en Saluhall 

  och det kommer att bli spännande.

 

Hem igen och vi fortsatte med vårt efter att ha tagit ett par knäckebröd med julskinka 

Sen satte jag mig och kollade på TV ett tag innan jag var igång igen.

 

Tanken var att vi skulle äta av resterna på det jag gjorde till vårt lilla "adventsbord" igår. men jag var inte alls så sugen på detta så jag fixade till lite kyckling i stället.

 


Det fick bli en inbakad kycklingfilé med fetaost och bacon

 

Kvällen fortsatte med "Vår tid är nu" sen blev det att kolla på Knark Sverige och det är verkligen skrämmande att se.

 

 Nu var det dags för mig att krypa ner i sängen och försöka sova.

Hade precis passerat midnatt då jag hör Lasse säga att hans gummipropp till hörapparaten inte hade kommit ur örat.  Detta har hänt två gånger tidigare och jag har lyckats att få ut denna med en pincett, så nu ville han ha hjälp.  Bara att stiga upp och ta fram en lämplig pincett och försiktigt försöka lirka ut denna som idag satt mycket längre in än vad de tidigare har gjort.

När jag lyste med en ficklampa in i örat så såg jag något som lyste där inne men ingen gummipropp kunde jag se.  Vågade inte stoppa in pincetten alltför långt utan sa att han får sova med denna och åka ner till läkarmottagningen på morgonen. Men det ville han inte utan bad mig fortsätta.  Lirkade försiktigt och till slut fick jag ett tag om gummit som satt ända nere i hörselgång och ut kommer detta med även den lilla mikrofonen, så det var den jag hade sett som en liten lysande lampa när den mötte skenet av ficklampan.

Nu var den i alla fall ute och Lasse var nöjd, men nu skulle jag komma ner i varv och försöka somna igen, inte alltid det lättaste men det gick till slut.

 

I morgon är en ny dag och då är det en hel del igen på agendan förutom vår kvällskurs med Z och Zlatan.

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards