Alla inlägg den 28 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 28 november 2019 08:02

 


Morgonen började med ett ryck ur sömnen och en rolig dröm. Skulle precis starta ett lopp med nummer 11 på ryggen när det plingade till i mobilen.. Ville inte kolla vem det var utan försökte komma tillbaka i min dröm. Men det gick naturligtvis inte och jag kollade på mobilen och såg att jag fått ett meddelande från en som berättade att hennes surf var slut och hon inte kunde läsa min blogg.. Som tur var så hade i alla fall klockan passerat halv sju, men drömmen hade jag velat se slutet på.

Nu var det lika bra att stiga upp och göra mig iordning för att sedan sätta igång frukosten.

Våra hundar har blivit riktiga sjusovare och ger inte ett ljud ifrån sig innan jag stiger upp.

Lasse släppte ut hundarna på tomten och det blev bara en snabb kissning i det blöta vädret.


Riggade några rumsök och även ett ute och ett fordonssök till Yra och Z

Tyckte nog att de var ganska ringrostiga, men vi har inte gjort ett enda sök sen KM.


Sen en tur till Citygross för att handla lite.

Hem med varorna och sedan hem till pappa.

Var ner i källaren för att jag ville kolla på mammas rätt nyinköpta låga stövlar.. och hittade även två jättefina vårjackor och en kraftig vinterjacka som mamma hade köpt till vintern och alla tre passade mig perfekt.

På hemvägen blev det en tur för att handla hundmat.

När vi kom hem så gjorde jag iordning ett behållarsök i garaget och detta klarade båda galant.

Sen slog vi oss ner med lite glögg och pepparkakor.

Sen blev det middag med lite minnen från korvmojen på Södertäljevägen.

Två favoriter hade jag på den tiden och det var tunnbrödsrulle och lövbit. 

Mycket snack har det varit på sista tiden om falsk bea, så i dag fick det bli en riktig korvmojsmeny.

 

En middag som gick ann, men det finns det som är godare. 

ALLA MOT ALLA 

Nu Morse

God natt 








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards