Alla inlägg den 12 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 12 november 2019 08:59

 

Så var det tisdag och jag kunde i alla fall koppla av en del under natten, men visst lyssnade jag lite på Olga som var uppe och rörde sig en del och så hennes slickande för att tvätta sig.

Det såg ut som ett slakthus när jag steg ur sängen, blod var det lite överallt och mattan var ännu mer röd än vit idag, sen hade hon varit i korgen och där var allt också blodigt, men hon mådde bra och var som vanligt lika glad och hungrig när hon kom ner i köket.

 

Jag hade lite att ta hand om denna morgon, 2 mattor som måste in i tvättmaskinen och så dynor och plädar från korgen, sen golvet som måste svabbas.

 

När jag kom ner så tyckte jag att det luktade illa om Olga så henne tog jag till badet direkt och sen var det bara att sätta igång vår egen morgon.

 

Verkar som om myomen har tömt sig helt, för idag kommer det nästan inget blod alls så då får hon ha byxa på sig, har ju svårt att säga nej till henne när hon vill ligga i soffan.

Så här såg det ut när vi åkte förbi sopstationen på Slagsta vägen. Så det fick bli ett samtal till dem och begära städningen.

Tycker detta ställe är en skam för hela Slagsta   


Dagen fortsatte med att vi åka och sätta på vinterdäck. Sen en tur in på Maxi för att handla lite, som naturligtvis blev en hel del.

Hem och satte en deg medan Lasse lastade in däcken i garaget. Han passade även på att riva lite i garaget inför montering av våra nya garageportar.

 

När detta var klart så tog vi med oss Z och Zlatan på promenad för att nu kolla ordentligt om det skulle funka att ha både med oss på kursen och det fungerade perfekt.

 

Hem och jag satte igång bullbaket och Lasse passade på att få skärmtaket på plats.

 

När 50 bullar var på snurrade och på plats på plåtar för ytterligare jäsning så fick jag för mig att göra några mazariner.

När smördegen var fixad och fick sin plats i en plastpåse så var det nu tur att fixa till den goda fyllningen till dessa.  Nu fick jag en idé att det skulle vara katalan i stället, men det var bara att även sätta till lite hallonsylt.

    


Medan dessa nu stod och stelnade så passade jag på att bjuda Lasse på nybakade saffransbullar med mandelmassa. Mjölk och 4 bullar satte han i sig.

 

Jag var rätt slut efter denna dag i köket och kände att skulle jag orka med kursen på kvällen så måste jag få slappna av lite framför TV

 

Kursen gick jättebra och jag jobbade med båda våra hundar med hjälp av Lasse. Tanken var ju att han skulle jobba med Zlatan, men det kändes bättre att jag tog båda.

Vi var i alla fall nöjda med kursen.

 

När vi kom hem strax efter klockan åtta så fixade jag till varsin räkmacka och ett glas vin 

 

som vi satte oss framför Tv och åt.

Kom på att detta var det första jag åt sedan min lilla frukost klockan 7 i morse, om jag inte räknar in den lilla halva katalanen som jag bara var tvungen att smaka på.

 

Skulle se Alla mot Alla men kände att jag bara måste få se Glamour innan jag somnade så jag  

avslutade kvällen med att kolla på mitt missade program.

i morgon är en ny dag och då ska vi möta Mia och Saga för lite lek och träning.

 

Sen fick det bli sängen.

God natt alla

Ia

 

  

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards