Alla inlägg den 27 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 27 november 2019 08:46

 

Den här natten slog nog rekord. Vaknade vid fyratiden, gick upp och kissade, la mig igen och vaknade fem över halv åtta.

Känns som halva förmiddagen hade förflutit.

Idag var våra hundar så duktiga och väntade   riktigt länge med sin frukost, men klart att de även får lite av husse vid frukostbordet och Zlatan han tar alla chanser att smila in sig hos sin husse.

 

 Dagen kändes bra och idag blev det även en tur ner till NLKK för träning av våra Z:an och Mia med Saga.  Fuktigt väder och lerig mark var inget som hindrade oss och det blev både träning och en del spring, speciellt för Zlatan och Saga som har mest med energi. Z är mer för att använda sin nos.

Handla behövde vi inte göra så det blev bara att åka hem och placera oss framför Tv:n med en liten liten lunchmacka   och fly bort en timme med både herrskap och tjänstefolk på Downton Abbey

 

Sen började en film på 1: an som jag bara inte kunde låta bli att kolla på. Det ångrar jag inte för det var en film i min smak.

 

Men nu var klockan nästan kvart i fem och hundarna var jätte hungriga.

Som tur var hade jag innan jag satte mig vid Tv:n i alla fall skalat några potatisar och tagit ut kåldolmar från frysen, så nu var det bara att sätta på spisen och koka potatisen och göra en god gräddsås. Snart stod allt på bordet.   och det var en glad gubbe som satte besticken i maten.  

 

Kvällen fortsatte med en del TV och lite annat.

Lasse önskade sig en liten kaffedrink   och som den snälla frun jag är så ordnade jag även detta.

 

Inte mycket att se på TV så jag får nog hitta på något annat denna kväll, så jag stänger av min dator redan nu.

I morgon blir det en tur till pappa

Ia


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards