Alla inlägg den 30 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 30 november 2019 14:37

Så var det lördag.


Idag var det kallt när jag öppnade ytterdörren.

Lasse startade upp frukosten och som vanligt är det först och främst hundarna som måste få en godis eller ett ben

 

 När frukosten var klar så tog jag ut både Yra och Z för lite tovutredning och trim av Yras huvud, öron, fötter och sedan mest urborstning


 

Sen blev det att åka och handla lite innan vi skulle till Hundtänk och Lucianosen

Dagen var uppdelad på tre grupper och vi var i grupp 3 och skulle samlas klockan 12,30.

Den av våra två som jag hade med mig var Z.

Började med utomhus söket som gick ganska bra och hon markerade nästan direkt, men jag tyckte inte att det var nog bra för att jag skulle markera, det var synd för visst var det rätt. Sen var det fordon sök på samma plats som vi är och tränar lydnad och just här jobbar jag hårt med kontakt. Tyvärr satt kontakten bättre än lusten att söka.

Sen bytte vi till Behållarsöket och där var hon jätteduktig.. Rumsöket blev en repris på utomhus, hon markerade snabbt till och med två gånger utan att jag vågade lita på henne.

Sen var det Yra som tog fyra raka sök direkt, men söker ändå helt annorlunda än Z, hon söker först av hela rummet innan hon bestämmer sig för att markera




 

Hem och slog oss ner framför Tv med lite glögg och pepparkakor för att sedan se den härliga hästshowen från Globen.

Dagen fortsatte fram tills det var dags för lite middag och idag fick det bli enkelt med bara rostbiff och potatissallad

 

Som vanligt när det är lördag så fanns det inte mycket annat att se än Morden i Midsummer.

Var ganska trött denna kväll så det var skönt att krypa ner i sängen tidigt.

I morgon är det söndag och första Advent.

Vi går även in i ny månad.

God natt'

IA


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards