Alla inlägg den 13 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 13 november 2019 08:11

 

Så var det mitt i veckan igen och alla dagar hitintills har varit fulltecknade

Gårdagen blev ganska tuff för min kropp men så rörde jag mig ju en hel del och det är inte heller så dumt för så länge jag är i rörelse så mår jag bra.

 

 

Lite jobbigt är det just nu för Olga som löper och inte kan få vara med de andra i köket och Qling har börjat matvägra igen så hon är nog rätt nära sitt höglöp.

 

Igår när vi var på kursen så skulle hundarna lära sig att dansa runt en pall, men de flesta hade svårt att fatta hur detta skulle gå till, men Zlatan var jätteduktig och jag tror att detta beror på att vi höll på mycker med denna träning när han var liten och inte kunde hålla sina ben ihop och då tränade jag med att han skulle stå med sina framben på pallen för att stärka bakbenen, så han blev jätteglad igår när pallen kom på plats.  Även Z var duktig och fick vara den som Linda visade med, hur det skulle gå till.

 

Det bästa med denna kurs är att det bara får vara 5 deltagare och det gör ju att Linda verkligen hinner med oss alla.

 

Med på kursen förutom våra två Cocker är det en Golden, en Dvärgschnauzer, en liten Malteser som inte gillar andra hundar, men detta har Linda ordnat med sätta upp ett svart skynke så att han slipper se de andra hundarna hela tiden.

Den lilla schnauzern som heter Sally har vår Z fatta tycke för och blir alldeles nipprig när hon ser henne och jag kan hålla med för hon är väldigt söt.

Igår skulle vi ha börjat kursen utomhus med inkallningsövningar mm, men regnet ville inte riktigt upphöra och det var stora vattenpölar på denna plan, så det får vi ta nästa vecka om vädret visar sig vara bättre.

 

Tänk om Z kunde vara lika duktig med kontakt med när vi går koppel promenad, men fast hon är duktig på att både lyssna och komma på inkallning så är det svårt att få henne att inte dra och detta gör att jag får så ont i kroppen.

 

En hel del lek blev det på morgonen ute i regnen och när de kom in så var alla nöjda och trötta'

  och föll ihop på köksgolvet.

 

Ganska bra att alla var nöjda nu för lite senare ska vi träffa Saga för första gången efter sommaren och då blir det bara Zlatan och Z som får följa med för både lek och lite jobb på klubben.

 





Det blev en rolig timme på klubben.
Kände inte för så mycket mer utan Lasse stekte lite ägg och gjorde kaffe som fick bli vår lunch.


Sen vet i sjutton var tiden tog vägen för snart var klockan 16 och jag ville kolla på Hollywood fruarna.

Sen var det vara att sätta på ugnen och stoppa in en lasagne.

  mycket mer än detta hände inte under dagen, men jag kände mig i alla fall nöjd med att äntligen ha kommit mig för att åka till klubbens marker för att jobba lite.

Kvällen blev att jag kollade en timme på förra veckans avsnitt av Innan vi dör, som jag upptäckte att vi hade missat.

Sen blev det som vanligt att jag avslutade kvällen med Alla mot Alla.

   

Imorgon är det torsdag och just nu kan jag inte minnas om vi har något på agendan, men det finns nog saker att göra ändå.

 

God natt

Ia




 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards