Alla inlägg den 21 november 2019

Av Rehn/Hornesjö - 21 november 2019 23:45

Så var det torsdag och en hel del på agendan som inte alls blev gjort på grund av min förbaskade nacke

 

   

Men det var inte mycket att klaga på timmarna i sängen i alla fall fast visst hade det varit bättre med djupsömn, men man får vara glad för det lilla.

Däremot var inte stegen de bästa.

 

Men nu var det ny dag och det var massor på agendan. Först var det grovstädning av både kök och hall som i alla fall var tanken, men detta fungerade inte alls med min stela nacke, så detta var bara att acceptera.

Gjorde i alla fall en pannkakssmet som skulle stå och svälla hela dagen.

 

Direkt efter frukosten så bestämde jag mig för att i alla fall försöka få lite fason på Qling, har nästan skämts för honom, hade inte gjort något sedan i början av oktober och hans päls växer så fort man vänder sig som.

Nu var ju bara frågan, skulle jag våga ställa mig och trimma och kanske sedan inte kunna göra något mer, men jag bestämde mig för att försöka och en timme borde jag klara av.

 

När denna timme var över så kändes det som jag hade fattat att det skulle göra och nu var även knät i uppror, för att stå med min tyngd på benen fungerar inte alls.


Lasse ville att vi skulle titta in på Erikshjälpen, inte för att handla utan bara för att titta, själv var jag lite orolig för om jag skulle klara detta eftersom folksamlingar inte är det bästa när min nacke inte lyder mig och då får jag en 

sådan förbaskad yrsel

Men bara sitta hemma var inte heller något hit, så jag sa att om vi ska dit så går vi in på Lidl och handlar det vi måste ha.

Det första jag ser är dessa skorpor och de var så lika de som mormor alltid bakade och hade till kaffet. Kände smaken i munnen när jag tänkte på mormor och mina fikastunder då jag fick lite kaffe i koppen och sedan doppade jag dessa kakor tills de var så blöta att de ramlade sönder i koppen och jag fick äta dem med sked.

Kände att jag måste bara köpa ett sådant paket.


Hem och satte på kaffe och så skulle jag njuta av en kaka eller två. Det blev till faktiskt fyra stycken och jag mådde nästan illa, men inte var det som mormors, men ganska goda ändå.

Dagen fortsatte i TV soffan med lite repriser som jag inte hade sett, så mycket annat gick inte att utföra denna dag .

 

När klockan var 4 så tog jag fram en barstol och satte mig vid spisen för att steka pannkakor, men insåg att jag var så himla yr i skallen att jag inte vågade sitta på stolen utan fick i stället hitta en stil att stå vid spisen på för att inte anstränga mitt knä.

Men tunna och fina blev pannkakorna i alla fall och när jag sedan var klar med att även värma soppan så var det dukat och klart framför TV:n.

Lasse hade till och med hittat en flaska flag-punch i barskåpet så varsitt glas i soppan fick det bli.

 

   


Middagen var snart över och vi satt fortfarande kvar framför TV:n jag för att se Glamour och Lasse tog sin vila.

 

Det blev mycket TV denna kväll och vi bestämde oss för att inte gå upp förrän  Alla mot Alla var slut och även i kväll vann de jag ville.

 

Klockan var nu nästan kvart i 12 och jag hade även hunnit med att snygga till köket för att slippa ta detta i morgon bitti.

Yrseln fanns fortfarande kvar när jag skulle lägga mig att sova, men det får väl snurra tills jag somnar. 

God natt 

Ia 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards